Jak to działa

Baza wiedzy

Jak działamy

bot

Geolokalizacja kliknięć

Nasz system identyfikuje urządzenia i adresy IP, które klikają na Twoje reklamy lub generują leady z podejrzanych lokalizacji.

bot

Parametry operacyjne

Identyfikujemy parametry systemu operacyjnego, z którego korzysta potencjalny użytkownik.

bot

Sposób renderowania strony docelowej

Sprawdzamy w jaki sposób jest wczytywana strona docelowa Twojej kampanii i jak obsługiwane są zaszyte w niej systemy kontrolne.

bot

Zachowanie użytkownika na Twojej stronie

Badamy, jak zachowuje się użytkownik na Twojej stronie i identyfikujemy nienaturalne zachowania.

bot

Parametry systemowe

Sprawdzamy parametry systemowe maszyny, z której są generowane clicki lub leady.

bot

Finger print maszyny generującej clicki lub leady

Dla każdego clicka lub leada zbieramy do 200 parametrów tworzących wirtualny odcisk palca maszyny, z której korzysta potencjalny użytkownik.

Kliknięcie w Twoją reklamę lub formularz kontaktowy (lead)

Kliknięcie w reklamę lub formularz kontaktowy przechodzi przez nasz system monitorujący zaimplementowany na chronionej stronie - w czasie poniżej 100ms, czyli tak szybko, że normalny użytkownik nawet tego nie zauważy

Zbieranie danych

Podczas przechodzenia przez ścieżkę monitorującą naszego systemu gromadzimy do 200 unikalnych danych, w tym adres IP, indentyfikator urządzenia, rozdzielczość, agent użytkownika, lokalizację i inne

Analiza danych

Analizujemy i porównujemy zebrane dane w czasie rzeczywistym w celu identyfikacji podejrzanych clicków oraz leadów - wykorzystujemy uczenie maszynowe i sieci neuronowe do identyfikowania nieuczciwych działań wydawców

Identyfikacja ad fraudów

Jeśli nasz system wykryje, że kliknięcie lub wypełnienie leada było nieuczciwe, to taka informacja jest automatycznie generowana w czasie rzeczywistym do panelu klienta

Automatyczna blokada Twoich reklam w Google Ads

Jesli zidentyfikujemy ad frauda - to Twoje reklamy są automatycznie ukrywane w Google AdWords, dzięki czemu potencjalny bot lub klikacz ich nie widzi, a tym samym ich nie wyklikuje

Zwrot wydatków marketingowych za sztuczne cliki oraz fraud leady

Nasza technologia w trybie rzeczywistym identyfikuje i raportuje fraudowe zachowania online oraz mobile - dzięki temu następuje zwrot poniesionych wydatków marketingowych naliczonych za sztuczne clicki oraz fraud leady

Najczęściej zadawane pytania

Instalacja systemu po stronie Klienta polega na prostym wpięciu w body monitorowanej strony wycinka kodu przygotowanego przez nasze IT. Wpięcie kodu może być zrobione przez Google Tag Manager'a.

Nie. Nasz system potrzebuje milisekund, aby zebrać potrzebne dane i wykryć oszustwa w zakresie kliknięć lub leadów, przy czym pozostaje całkowicie niewidoczny dla normalnego użytkownika i nie ma wpływu na użytkowanie strony lub serwisu.

Po skonfigurowaniu systemu śledzimy każde kliknięcie Twojej reklamy lub wypełnienie leada i analizujemy je pod kątem potencjalnych ad fraudów. Nieuczciwe i podejrzane źródła są natychmiast blokowane w Google Ads, aby zapobiec dalszym atakom.

Nasz system jest konfigurowany pod danego reklamodawcę - oznacza to personalizację pozwalającą dopasować odpowiednie rozwiązania w zakresie ochrony ad frauds do konkretnych potrzeb Klienta.

Rozpoczynamy monitorowanie i przetwarzanie kliknięć natychmiast po skonfigurowaniu systemu.

Dla nowych Klientów oferujemy wdrożenia testowe, umozliwiające przetestowanie skuteczności narzędzia i skalę ad fraudów na konkretnym przypadku.

Nadużywanie kliknięć ma miejsce, gdy jedna lub więcej osób lub botów stale dostarcza niechciane lub powtarzające się kliknięcia płatnych reklam Pay Per Click (PPC). Powoduje to wzrost kosztów dla reklamodawcy, który musi płacić za kliknięcie, mimo że nigdy nie przyniesie żadnego zysku.

Wydawcy reklam otrzymują wynagrodzenie za każde kliknięcie - prawdziwe lub nie. Cyfrowe platformy reklamowe są pośrednikiem – również zarabiają na każdym kliknięciu.

Każdy model rozliczeń – CPC, CPA, CPM – daje duże pole do nadużyć dla nieuczciwych wydawców lub konkurencji. Każdy z tych modeli ma inne podejście do przeprowadzania fraudowych działań. Najczęściej za dokonywanie oszustw na dużą skalę odpowiadają boty lub też botnety – systemy pozwalające na automatyzację wykonywania operacji w sieci.

Nasz system pozwala pozyskać około 200 niezależnych parametrów podczas każdego kliknięcia prowadzącego do wizyty na stronie internetowej reklamodawcy. Specjalne systemy wykorzystujące między innymi elementy sztucznej inteligencji oraz machine learning pozwalają rozpoznać, które wartości z tych parametrów i ich kombinacje oznaczają ad fraud'a oraz nie są związane z działaniem człowieka.

Bot to program komputerowy, którego zadaniem jest symulowanie zachowania człowieka. Wykonuje on takie same czynności jak człowiek. Może on zatem przesyłać leady z nieznanych źródeł przez Twój formularz kontaktowy lub klikać w Twoje reklamy.

Według specjalistów co piąte kliknięcie jest dokonywane przez program/bota, który nie jest człowiekiem. Za takie kliknięcia trzeba zapłacić mimo, że nie ma z tego dla reklamodawcy żadnych korzyści.

Botnet to zbiór komputerów lub innych urządzeń z dostępem do sieci, które są zainfekowane szkodliwym oprogramowaniem. Oprogramowanie to służy wykonywania zbiorowych akcji w Internecie, np. rozsyłania spamu lub zarabianiu na dokonywaniu oszustw w branży reklamowej. Twórcy botnetu zdalnie sterują zainfekowanymi komputerami, a ich użytkownicy są nieświadomi tego faktu.

Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie - nasi eksperci skontaktują sie z Tobą i opowiedzą o szczegołach współpracy.

Jeśli Twoje pytanie wciąż nie znalazło odpowiedzi, skontaktuj się znami przez formularz kontaktowy

Przejdź do formularza