20% of ad clicks on average are frauds

Don't pay for clicks generated by bots, competitors
or uninterested clickers

This article has not been translated to English US.

Kto odpowiada za oszustwa w reklamach internetowych?

TrafficWatchdog team

09.04.2018 r.

reklama, oszustwa, Internet

source: fotolia (https://pl.fotolia.com/)

Oszustwa polegające na nadużywaniu kliknięć w reklamy, np. Google AdWords, mogą przybierać różne formy - od przypadkowych kliknięć wykonywanych przez prawdziwych klientów, po zorganizowane akcje przeprowadzane przez zorganizowane grupy przestępców z nastawieniem na ogromne zyski. Aby dowiedzieć się, kto może nieuczciwie klikać Twoje reklamy, musimy przyjrzeć się 4 najczęstszym grupom osób nadużywających klikanie w reklamy. Są to:

  1. Konkurencja
  2. Webmasterzy
  3. Niezadowoleni klienci
  4. Zorganizowana przestępczość

Zaprezentowana zostanie teraz krótka charakterystyka wymienionych grup nadużywających reklamy w Internecie.

Konkurencja

Firmy mogą celowo klikać w reklamy innych firm w celu marnowania budżetu reklamowego konkurencji. W przypadku dziennych budżetów, takie „wyklikane” ogłoszenie zniknie na cały dzień. Jeśli nieuczciwa firma znajduje się obecnie na drugiej pozycji i nie może sobie pozwolić na przelicytowanie pozycji numer jeden, to po wielokrotnym kliknięciu górnej reklamy może wyczerpać ich budżet. Ostatecznie, ktokolwiek jest na pozycji numer 2, zajmie pierwsze miejsce. A pierwsze miejsce oznacza dodatkowe, prawdziwe kliknięcia i dodatkowy ruch.

Webmasterzy

Niemal każdy webmaster może wyświetlać reklamy Google w swojej witrynie. Po prostu rejestruje konto AdSense i może natychmiast rozpocząć wyświetlanie reklam. Od każdej osoby, która kliknie reklamę, otrzyma prowizję od Google.

Aby zarabiać więcej, webmaster będzie potrzebował dużej liczby kliknięć. Niestety, zamiast spędzać czas na rozwijaniu swojej strony internetowej i zdobywaniu popularności, wielu właścicieli stron może pokusić się do klikania we własne reklamy. Te oszukańcze kliknięcia będą generować taki sam zysk, jak rzeczywiste kliknięcia, ale są znacznie łatwiejsze do uzyskania. Oznacza to, że wielu webmasterów celowo klika własne reklamy, aby uzyskać lepszy zarobek.

Niezadowoleni klienci

Jedną z najczęstszych przyczyn nadużyć związanych z kliknięciami są często powtarzający się klienci, którzy klikną tę samą reklamę z wielu różnych powodów. Czasami użytkownik kliknie reklamę w odstępie kilku dni. Idealna sytuacja byłaby wówczas, gdyby klient kliknął reklamę tylko raz, a następnie dokonał konwersji. Jednak często tak się nie dzieje. Czasami konwersja klienta wymaga więcej niż 1 kliknięcia, co w naturalny sposób zwiększy średni koszt konwersji.

Zorganizowana przestępczość

Ostatnim i najpoważniejszym sprawcą oszustwa kliknięć są zorganizowani przestępcy. Najczęściej są to duże grupy osób, które korzystają z ogromnej liczby zautomatyzowanych programów, dostępu do dużej ilości sprzętu komputerowego lub nawet botnetu oraz dużej liczby numerów IP, które sprawiają, że ruch wydaje się bardzo naturalny i uniemożliwia to łatwą identyfikację takiego zagrożenia. Takie działania mogą generować miliony nieuczciwych kliknięć i wyświetleń dziennie.

Po zapoznaniu się z powyższymi charakterystykami osób lub grup nadużywających kliknięcia w reklamy w Internecie nasuwa się od razu wniosek, że z powodu tylu zagrożeń powinno się zrezygnować z reklam tego typu. Okazuje się, że można przeciwdziałać takim nadużyciom i są metody, które pozwalają kontrolować pojawianie się reklam podejrzanym użytkownikom Internetu. W kolejnych artykułach przybliżać będę inne zagrożenia tego typu ale także sposoby obrony, które proponujemy w naszych rozwiązaniach.

MG

Contact us

in order to present me a product offer and for marketing purposes. Spark DigitUP Sp. z o.o. as the Administrator, observing the provisions on the protection of personal data, has informed me of my right to access, delete, forget and transfer information, as well as rectify, supplement and limit the processing of my data in the manner arising from [Privacy Policy].

within the meaning of art. 10 paragraph 2 of the Act of July 18, 2002 on the provision of electronic services (Journal of Laws No. 144, item 1204) to the provided e-mail address and telephone number. Spark DigitUP Sp. z o.o. as the Administrator, observing the provisions on the protection of personal data, has informed me of my right to access, delete, forget and transfer informations, as well as rectify, supplement and limit the processing of my data in the manner arising from [Privacy Policy].

in relation to the phone number and email address I have provided for direct marketing purposes by Spark DigitUP Sp. z o.o., owner of the TrafficWatchdog.pl