Zobacz artykuł

Jak prowadzić marketing online Twojej firmy w czasie pandemii?

Zespół TrafficWatchdog

29.04.2020 r.

online marketing, business, company, pandemic, COVID-19

Jak prowadzić marketing online Twojej firmy w czasie pandemii?

źródło: opracowanie własne

Koronawirus COVID-19 drastycznie wpłynął na życie indywidualnych jednostek, ale równocześnie zmienił również zasady funkcjonowania wielu biznesów. Biura podróży, gastronomia, hotele, salony kosmetyczne, zakłady fryzjerskie, szkoły tańca, firmy organizujące imprezy i świadczące usługi fotograficzne – działanie firm z tych branż zmieniło się w sposób oczywisty, ale pamiętajmy też o innych gałęziach gospodarki. Firmy sprzedające różne towary i oferujące swoje usługi zostały zmuszone do zamknięcia lokali i biur lub znacznego ograniczenia ich działania, co spowodowało przeniesienie jeszcze większej ilości zakupów do internetu. Choć większość firm inwestowało w różne formy promocji online od dawna, teraz stały się one absolutną koniecznością. Ale jak efektywnie reklamować się w internecie w czasie trwania pandemii? Poniżej zamieścimy kilka porad, które mogą być w tym temacie bardzo przydatne.

Skup się na treści

Oczywiście pod wpływem ostatnich wydarzeń większość firm znacznie zintensyfikowało swoje działania marketingowe online, a gdy tak dużo contentu pojawia się w internecie, szczególnie ważna jest jakość publikowanej treści. Przede wszystkim należy więc odpowiednio dobierać tematy: pamiętając z jednej strony o tym które z nich są obecnie na czasie, z drugiej natomiast aby były one jak najbardziej adekwatne dla danego biznesu. Dobrym pomysłem może być opisanie jak koronawirus COVID-19 wpływa na funkcjonowanie Twojej firmy, tego jakie zmiany w niej zaszły i jak radzi sobie w obecnej sytuacji. Ciekawym zabiegiem może być przedstawienie części pracowników, opisanie problemów z jakimi się borykają lub wzięcie przez nich udziału w jednym z wielu internetowych wyzwań. Dzięki temu możesz zyskać nie tylko potencjalny klientów, ale też bardzo dużo sympatii i pozytywnego rozgłosu.

Okaż wsparcie i zadbaj o wizerunek

Jeśli Twoja firma ma możliwość wsparcia jakiejś inicjatywy, nie inwestując w to zatrważająco wysokich zasobów, zdecydowanie powinna. Nawet jeśli ma to być tylko udostępnianie treści na Twoich stronach internetowych, fanpagach, profilach itp. Może to być inicjatywa lokalna, dotykająca tematyki Twojej branży lub też zupełnie z nią niezwiązana – ważne abyś pokazał jakim przedsiębiorcą i człowiekiem jesteś lub chcesz być. W czasie, gdy tak dużo mówi się o zaangażowaniu musisz pokazać, że losy otoczenia są dla Twojego biznesu istotne, i że jesteście gotowi pomagać na tyle, na ile jesteście w stanie. Dzięki temu tworzysz też dla siebie bazę partnerów, z którymi możesz podjąć w przyszłości współpracę. Nawet jeśli takie działania nie przełożą się bezpośrednio na wyniki sprzedaży z pewnością bardzo pozytywnie wpłyną na wizerunek Twojej firmy.

Pamiętaj, aby świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie i dzielić się pozytywnymi komentarzami

Zamknięty w domu konsument ma dostatecznie dużo czasu, aby wystawić Ci ocenę – może być to dla Ciebie szansą, ale też zagrożeniem. Powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby świadczona przez Twoją firmę usługa była na możliwie najwyższym poziomie. Weź jednak pod uwagę ograniczenia jakie przyniosła pandemia dla Twojego biznesu. Jeśli sprzedajesz produkty, które wcześniej kupujesz od producenta lub pośrednika upewnij się, że dalej są one dostępne i dostarczane. Kontroluj swoje stany magazynowe i sprawdzaj czy wszystkie wysyłki wychodzą w odpowiednim czasie. Zachęcaj klientów do wystawiania ocen i komentarzy. W końcu pamiętaj, aby udostępniać pozytywne opinie i dziękować za nie klientom. Nie możesz zapomnieć też jednak o negatywnych wypowiedziach – spróbuj wyjaśnić każdą sytuacje, która stawia Cię w złym świetle.

Kontroluj swoje statystyki

Z pewnością na codzień kontrolujesz statystyki dotyczące Twoich kampanii marketingowych teraz jednak musisz poświęcić temu jeszcze więcej swojej uwagi. Po pierwsze w związku z pandemią konsumenci zachowują się inaczej. Po drugie zmiany wprowadzone w poszczególnych krajach i regionach wpływają na działanie przedsiębiorców, w tym Twoich partnerów. Po trzecie Twoja konkurencja nie śpi i mogła zupełnie zmienić stosowaną do tej pory strategię marketingową. Może się nagle okazać, że zmieniła się Twoja grupa docelowa, zasięg geograficzny na jakim świadczysz swoje usługi, lub że do tej pory prowadzone działania marketingowe straciły nagle rację bytu. Oczywiście wszystkie te zmiany możesz zauważyć w swoich statystykach, musisz jednak uważnie je sprawdzać i porównywać ze sobą.

Ochrona budżetu marketingowego

Pamiętaj, że trudna sutuacja w jakiej znaleźliśmy się w związku z koronawirusem COVID-19 nie sprawiła, że swoją działalność zawiesili oszuści internetowi. Wręcz przeciwnie wielu z nich postawanawia przeprowadzać swoje ataki właśnie teraz, gdy tak ważne jest dla firm promowanie się w internecie. Obecnie przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na utratę bazy klientów, zawieszenie działania serwisów lub nawet wyklikany budżet w Google Ads, prowadzący do niewyświetlania reklamy. Konsekwencje działań oszustów mogą być więc znacznie poważniejsze niż do tej pory. Twoim priorytetem powinny stać się więc działania prewencyjne, które pomogą ochronić prowadzoną przez Ciebie firmę i jej budżet marketingowy. Aby dowiedzieć się jak możemy pomóc Ci bronić się przed różnymi formami fraudów online – skontaktuj się z nami.