Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

Sprawdź czy ktoś wyklikuje Twoje reklamy Google Ads! Pokażemy Ci gdzie na koncie Google Ads zobaczyć nieprawidłowe kliknięcia.

Zespół TrafficWatchdog

02.04.2019 r.

click, spamming, google ads

Sprawdź czy ktoś wyklikuje Twoje reklamy Google Ads! Pokażemy Ci gdzie na koncie Google Ads zobaczyć nieprawidłowe kliknięcia.

źródło: opracowanie własne

Google Ads to bardzo popularna forma reklamy, pochłaniająca lwie części budżetów marketingowych. Nieprawidłowe kliknięcia, spowodowane działaniem botów, konkurencji oraz nieuczciwych partnerów mogą (i często tak właśnie się dzieje) stanowić większość generowanego za pomocą tego narzędzia ruchu. Nieprawidłowe kliknięcia to dla Ciebie strata pieniędzy (bo jeśli zapory Google nie rozpoznają oszustwa zostaniesz obciążony kosztami), czasu (zmarnowanego na analizowanie niewłaściwych danych i szukanie przyczyn złych wyników) i przede wszystkim klientów, którzy mogą nie trafić na Twoją witrynę, bo ktoś nieuczciwie wyklikał Twoje reklamy.

W przypadku Google Ads, opłata pobierana jest najczęściej za kliknięcie. Dzieje się to automatycznie, po wykonaniu przez kogoś kliknięcia, poprzez zabranie należności z zasilonego wcześniej konta Google Ads. Co dzieje się jeśli kliknięcie nie było prawidłowe?

Jeśli Google poprawnie je zinterpretuje – nie pobierze za nie opłaty; jeśli do wniosku, że klick był fałszywy dojdzie później – zwróci Ci odpowiednią kwotę w formie „kredytów”; natomiast jeśli nie wykryje nieprawidłowości – za kliknięcie zapłacisz normalnie. Dlatego tak ważne jest monitorowanie danych - na szczęście są one dostępne na Twoim koncie Google Ads.

Jak znaleźć informacje o nieprawidłowych kliknięciach na koncie Google Ads?

Statystyki udostępniane na Twoim koncie Google Ads mogą być dla Ciebie źródłem wiedzy o nieprawidłowych kliknięciach. Jak sprawdzić, które kliknięcia zostały zinterpretowane przez Google jako nieprawidłowe? Zaloguj się na swoje konto, wejdź w zakładkę Kampanie, a następnie zmodyfikuj ustawienia widoku kolumn w kampanii. Poniżej opisaliśmy całą czynność krok po kroku.

Krok 1. Wejdź w zakładkę Kolumny i kliknij w nią, jak na poniższym rysunku (pojawi się tekst Modyfikuj kolumny).

Krok 1

Krok 2. Po pojawieniu się Menu kliknij opcję Modyfikuj kolumny, jak na poniższym screenie.

Krok 2

Krok 3. Zostaniesz przekierowany na podstronę o dwóch zakładkach KAMPANIE oraz ANALIZA AUKCJI. Zakładka KAMPANIE uruchomi się automatycznie. Zostań w niej i pod tekstem „Zmodyfikuj kolumny kampanii” rozwiń opcję Skuteczność. Szczegóły na rysunku:

Krok 3\

Krok 4. Po rozwinięciu pola Skuteczność wybierz dodatkowo (nie odhaczaj innych ustawień, chyba, że przy okazji chcesz je zmienić) opcję Nieprawidłowe kliknięcia oraz Współczynnik nieprawidłowych kliknięć. Aby lepiej zobrazować, które opcję należy zaznaczyć, na poniższym rysunku zostały pokazane tylko te pola, które należy zaznaczyć dodatkowo.

Krok 4

Krok 5. Kliknij ZASTOSUJ.

Krok 5

Krok 6. Sprawdź, które kliknięcia zdaniem Google były nieprawidłowe i jaki był ich współczynnik, a więc stosunek do wszystkich wygenerowanych kliknięć.

Krok 6

Teraz wiesz już ile nieprawidłowych kliknięć Google odnalazło w Twoich kampaniach. Możesz więc dopilnować, aby płatności za nie, nie zostały naliczone.

Co jest dla Google nieprawidłowym kliknięciem?

Google definiuje kliknięcie jako nieprawidłowe jeśli :

  • kliknięcia zostały dokonane ręcznie aby sztucznie zawyżyć koszty reklamodawcy lub zyski jego partnerów ,
  • kliknięcia zostały wygenerowane za pomocą automatycznych urządzeń, robotów i wszelkich innych oprogramowań mających tworzyć duże liczby kliknięć bez wiedzy reklamodawcy lub
  • kliknięcia wykonane zostały przypadkowo – na przykład przez omyłkowe dwukrotne kliknięcie tej samej reklamy przez tego samego użytkownika, w tę kategorię można wpisać również wszelkie nieumyślne kliki, które nie mają dla reklamodawcy żadnej wartości.

To, że Google rozumie wszystkie powyższe przykłady jako nieprawidłowe kliknięcie, nie znaczy jednak niestety, że je wszystkie rozpozna. Czasami trzeba mu w tym pomóc. Dlatego właśnie należy zawsze kontrolować statystyki Google Ads i w razie potrzeby podpowiedzieć Google Support gdzie powinno szukać.

Co zrobić jeśli na swoim koncie Google Ads wykryjesz nieprawidłowe kliknięcia?

Jeśli odkryłeś, że na Twoim koncie Google Ads jest dużo nieprawidłowego ruchu powinieneś zgłosić się do Google Support z prośbą o rozpoczęcie postępowania odnośnie niewłaściwego ruchu. Google twierdzi, że sprawą zajmie się w ciągu kilku dni roboczych, ale może to potrwać nawet kilka tygodni. Aby zgłosić nieprawidłowe kliknięcia będziesz musiał uzupełnić danymi odpowiedni formularz. Bardziej dokładnie pisaliśmy o tym tutaj - https://trafficwatchdog.pl/pl/articles/17/w-jaki-sposob-i-gdzie-zglosic-ze-ktos-wyklikuje-twoje-reklamy-google-ads.

Pamiętaj również, że Google nie pokaże Ci niewłaściwych kliknięć których samo nie znalazło, nie znaczy to, że ich nie ma, a jedynie, że odnaleźć musisz je sam. Oczywiście nie musisz robić tego samodzielnie - za niewielkie pieniądze możesz wykupić (na przykład w TrafficWatchDogu) specjalistyczne usługi obejmujące blokowanie nieprawidłowych kliknięć i przygotowywanie profesjonalnych raportów dla Google.

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.