Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

Kto? Co? Jak? – trzy ważne pytania dotyczące nadużyć w ekosystemie reklam

Zespół TrafficWatchdog

11.03.2018 r.

reklama, oszustwa

źródło: fotolia (https://pl.fotolia.com/)

'Kto?' odpowiada na pytanie, czy oszustwo jest bezpośrednio generowane przez użytkowników będących ludźmi czy nie. W niektórych krajach i/lub regionach koszt zatrudniania pracowników jest stosunkowo niski. Oszuści mogą więc rekrutować i płacić użytkownikom, aby wyświetlać i klikać reklamy oraz generować konwersje. Z drugiej strony botnet [3, 7], jedna z najbardziej wszechobecnych implementacji oszustw popełnianych automatycznie, może współdziałać z tysiącami botów lub złośliwym oprogramowaniem wstrzykniętym na zainfekowane komputery i może być manipulowany przez centrum dowodzenia i kontroli (ang. Command & Control - C&C). Ich zadanie polega głównie na automatycznym wysyłaniu żądań HTTP, a docelowo potrafią nawet naśladować zachowania użytkowników.

'Co' ma na celu sklasyfikowanie oszustwa i odpowiedź na pytanie, czy oszustwo jest oparte na wyświetleniach, kliknięciu czy na działaniu. Powiązane są one z modelami reklam i płatności za wykonane związane z nimi czynności: CPM – Cost Per Mile (koszt za osiągnięcie pewnej liczby wyświetleń reklamy), CPC – Cost Per Click (koszt związane z , CPA – Cost Per Action lub CPL – Cost Per Lead. Najczęściej każde oszustwo przyjmuje za cel inny model cenowy, np. oszustwo oparte na wyświetleniach będzie próbowało zwiększyć liczbę wyświetleń, aby dochód z oszustwa mógł zostać naliczony z kampanii CPM. Dokładna kategoryzacja oszustwa jest najważniejszym krokiem do opracowania najlepszych rozwiązań w zakresie zapobiegania nadużyć w systemach reklamowych.

'Jak' rozwiązuje techniczne pytania na temat w jaki sposób oszuści podejmują oszustwa w odniesieniu do określonych rodzajów oszustw i jak zapobiegać takim oszustwom w systemach reklamowych. Tymi zagadnieniami zajmujemy się właśnie my. Posiadamy możliwości wykrywania i przeciwdziałania oszustwom w zakresie CPC oraz CPA i CPL. W jaki sposób to robimy, jakie badania przeprowadzamy oraz jakie narzędzia stosujemy – na te pytania może odpowiedzieć osobiście, ale w kolejnych naszych artykułach będziemy przybliżać również tę tematykę.

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.