Obniż koszty marketingowe swojego e-sklepu monitorując swoje kliki!
źródło: opracowanie własne
Nawet 15 % kliknięć pozyskiwanych z różnych płatnych kanałów marketingowych jest nieprawidłowe. Oznacza to, że właściciele chcący promować swoje biznesy w internecie mogą wyrzucać w błoto nawet 15% wszystkich środków przeznaczanych na marketing – a przecież z pewnością można wydać je lepiej! Ale jak sprawdzić które kanały dostarczają taki niepożądany ruch? Zacznij korzystać z aplikacji TrafficWatchdog, teraz dostępnej także na Shoper.pl!
Czym jest nieprawidłowe kliknięcie i co kryje się pod nazwą click fraud?
Nieprawidłowe kliknięcie to wejście w reklamę lub link sponsorowany, które odbywa się bez rzeczywistej intencji trafienia na daną stronę, a więc nie wynikające z zainteresowania daną ofertą. Można podzielić je na przypadkowe oraz celowe. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z pomyłką użytkownika, który kliknięcia dokonał przez pomyłkę, w drugim natomiast z celowym działaniem oszusta lub stworzonego przez niego programu. Jeśli fałszywe kliknięcie zostało wygenerowane intencjonalnie mamy do czynienia z Click Fraudem, a więc internetowym oszustwem reklamowym bo niezależnie od tego czy doszło do niego z powodów osobistych (były pracownik, konkurencja i inne osoby, które chcą zaszkodzić firmie) czy też finansowych (wydawcy chcący wyłudzić od reklamodawcy prowizję za nieprawidłowe kliknięcia) reklamodawca został oszukany (zapłacił za klika, który nie powinien zostać naliczony, bo nie miał szans zakończyć się sprzedażą).
Dlaczego warto monitorować ruch z płatnych reklam?
W przypadku większości płatnych kanałów marketingowych wykorzystywanych do promocji sklepów internetowych prowizja naliczana jest w systemie Pay Per Click, a więc za każde kliknięcie w reklamę. Zazwyczaj ustalany jest też maksymalny dzienny budżet, po którego wyczerpaniu reklama nie jest już widoczna dla nowych internautów (na przykład, jeśli dzienny budżet wynosił 100 zł, a cena za jedno kliknięcie 2 zł to po wygenerowaniu 50 kliknięć kampania zostanie wstrzymana, a dalsze wyświetlanie reklamy zablokowane). Jeśli oszust wyklika cały dzienny budżet przekaz marketingowy nie będzie już docierał do nowych odbiorców a e-sklep nie zdobędzie nowych klientów, równocześnie jednak jego właściciel będzie zmuszony uiścić maksymalną ustawioną przez siebie dzienną opłatę, mimo że nie będzie to miało żadnego przełożenia na zwiększenie przychodu firmy. Strata jest więc podwójna – bo zarówno finansowa (przepslony budźet marketingowy) jak też jako utrata potencjalnych klientów. Dzięki monitorowaniu i blokowaniu nieprawidłowych kliknięć można więc nie tylko zaoszczędzić, ale również pozyskać nowych odbiorców produktów i/lub usług.
Kto powinien korzystać z rozwiązań sprawdzających kliknięcia pochodzące z zewnętrznych źródeł?
Oczywiście będą one niezwykle użyteczne dla wszystkich biznesów korzystających z płatnych reklam rozliczanych w systemie Pay Per Click (PPC), ich znaczenie będzie jednak jeszcze większe w przypadku:
- właścicieli sklepów internetowych, których obroty są w znacznym stopniu uzależnione od widoczności w internecie,
- firm, których dzienne budżety marketingowe są bardziej podatne na wyklikiwanie (małe lub średnie budżety dzienne, wysoki koszt pojedynczego kllika itp.),
- przedsiębiorstw korzystających z usług agencji marketingowych i sieci afiliacyjnych - aby monitorować jakiej jakości ruch jest przez nie generowany,
- e-sklepów promujących się za pośrednictwem porównywarek cenowych i platform programmatic.
Czym jest TrafficWatchdog?
TrafficWatchdog to aplikacja zapewniająca ochronę reklam internetowych przed złośliwym wyklikiwaniem oraz nieprawidłowymi wejściami generowanymi przez BOTy lub przypadkowych użytkowników. System monitoruje cały ruch typu KLIK z różnych płatnych kanałów, zbiera i analizuje parametry każdego klika (dane bezosobowe), dokonuje jego oceny, a następnie namierza niechciane kliki, dzięki czemu budżet marketingowy nie jest niepotrzebnie przepalany (kontrola zewnętrznych wydawców pod kątem rozliczania za nieprawidłowe kliknięcia), a reklamodawca wie jakiej jakości są kliknięcia, za które płaci.
Dodatkowo system Google Ads Scanner oraz Facebook Ads Scanner pozwala automatycznie blokować wyklikiwanie reklam Google Ads i Facebook Ads Klienta przez tych samych użytkowników (lub złośliwe oprogramowanie) i automatycznie wyklucza nieprawidłowe kliki. Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu na stronie odpowiednio do niej dopasowanych kodów trackingowych, które gromadzą informacje o danych kliknięciach i analizują je pod kątem zachowania użytkownika, powtarzalności i wielu innych parametrów.
Oferta specjalna dla klientów Shopera!
Dzięki współpracy Ekspertów z TrafficWatchdog oraz Shopera stworzony został pakiet usług stworzony specjalnie dla sklepów internetowych. Jego funkcjonalności dostosowane są do potrzeb przedsiębiorców korzystających z Shopera (monitoring nie tylko płatnych kanałów marketingowych jak Google Ads, Facebook Ads, Microsoft Ads itp., ale także ruchu płynącego z porównywarek cenowych (Ceneo, Skąpiec, Nokaut, Okazje.info itp.) oraz innych wydawców (strony z kodami rabatowymi, recenzjami, poświęcone określonej tematyce itp.).
Jak to działa?
- Klient kupuje aplikację TrafficWatchdog przez App Store na Shoper.pl.
- Po rejestracji zespół ekspertów z TrafficWatchdog przygotowuje kody dedykowane dla danej strony, które następnie zostają udostępnione na koncie klienta.
- Jeśli klient korzysta z reklam Google Ads lub Facebook Ads konfigurowane są również reguły blokowania niechcianych klików, a w przypadku ruchu pochodzącego z porównywarek cenowych lub platform programmatic specjaliści z TrafficWatchdog informują również opiekunów Klienta z danego źródła o monitorowaniu jego ruchu i weryfikowaniu czy nie jest on rozliczany za kliki określone jako nieprawidłowe.
- Klient dodaje kody na swojej stronie.
- Informacje o każdym kliknięciu są przekazywane do systemu TrafficWatchdog, a następnie analizowane pod kątem ich poprawności.
- W przypadku wykrycia nieprawidłowego kliknięcia w kampaniach Google Ads i Facebook Ads źródło, z którego pochodzi zostanie automatycznie zablokowane w czasie rzeczywistym, co oznacza, że kolejne nieprawidłowe kliki nie zostaną zaliczone w kampaniach, a budżety marketingowe nie będą wyczerpywane. Szczegóły blokowania ustalane są indywidualnie z każdym Klientem.
- W przypadku porównywarek cenowych i programów programmatic specjaliści z TrafficWatchdog przygotowują oraz wysyłają w imieniu klienta raporty dotyczące jakości ruchu.
- Co tydzień Klient otrzymuje na swój adres e-mail raport odnośnie wszystkich kliknięć pozyskanych z zewnętrznych źródeł.