Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

Kto odpowiada za oszustwa w reklamach internetowych?

Zespół TrafficWatchdog

09.04.2018 r.

reklama, oszustwa, Internet

źródło: fotolia (https://pl.fotolia.com/)

Oszustwa polegające na nadużywaniu kliknięć w reklamy, np. Google AdWords, mogą przybierać różne formy - od przypadkowych kliknięć wykonywanych przez prawdziwych klientów, po zorganizowane akcje przeprowadzane przez zorganizowane grupy przestępców z nastawieniem na ogromne zyski. Aby dowiedzieć się, kto może nieuczciwie klikać Twoje reklamy, musimy przyjrzeć się 4 najczęstszym grupom osób nadużywających klikanie w reklamy. Są to:

  1. Konkurencja
  2. Webmasterzy
  3. Niezadowoleni klienci
  4. Zorganizowana przestępczość

Zaprezentowana zostanie teraz krótka charakterystyka wymienionych grup nadużywających reklamy w Internecie.

Konkurencja

Firmy mogą celowo klikać w reklamy innych firm w celu marnowania budżetu reklamowego konkurencji. W przypadku dziennych budżetów, takie „wyklikane” ogłoszenie zniknie na cały dzień. Jeśli nieuczciwa firma znajduje się obecnie na drugiej pozycji i nie może sobie pozwolić na przelicytowanie pozycji numer jeden, to po wielokrotnym kliknięciu górnej reklamy może wyczerpać ich budżet. Ostatecznie, ktokolwiek jest na pozycji numer 2, zajmie pierwsze miejsce. A pierwsze miejsce oznacza dodatkowe, prawdziwe kliknięcia i dodatkowy ruch.

Webmasterzy

Niemal każdy webmaster może wyświetlać reklamy Google w swojej witrynie. Po prostu rejestruje konto AdSense i może natychmiast rozpocząć wyświetlanie reklam. Od każdej osoby, która kliknie reklamę, otrzyma prowizję od Google.

Aby zarabiać więcej, webmaster będzie potrzebował dużej liczby kliknięć. Niestety, zamiast spędzać czas na rozwijaniu swojej strony internetowej i zdobywaniu popularności, wielu właścicieli stron może pokusić się do klikania we własne reklamy. Te oszukańcze kliknięcia będą generować taki sam zysk, jak rzeczywiste kliknięcia, ale są znacznie łatwiejsze do uzyskania. Oznacza to, że wielu webmasterów celowo klika własne reklamy, aby uzyskać lepszy zarobek.

Niezadowoleni klienci

Jedną z najczęstszych przyczyn nadużyć związanych z kliknięciami są często powtarzający się klienci, którzy klikną tę samą reklamę z wielu różnych powodów. Czasami użytkownik kliknie reklamę w odstępie kilku dni. Idealna sytuacja byłaby wówczas, gdyby klient kliknął reklamę tylko raz, a następnie dokonał konwersji. Jednak często tak się nie dzieje. Czasami konwersja klienta wymaga więcej niż 1 kliknięcia, co w naturalny sposób zwiększy średni koszt konwersji.

Zorganizowana przestępczość

Ostatnim i najpoważniejszym sprawcą oszustwa kliknięć są zorganizowani przestępcy. Najczęściej są to duże grupy osób, które korzystają z ogromnej liczby zautomatyzowanych programów, dostępu do dużej ilości sprzętu komputerowego lub nawet botnetu oraz dużej liczby numerów IP, które sprawiają, że ruch wydaje się bardzo naturalny i uniemożliwia to łatwą identyfikację takiego zagrożenia. Takie działania mogą generować miliony nieuczciwych kliknięć i wyświetleń dziennie.

Po zapoznaniu się z powyższymi charakterystykami osób lub grup nadużywających kliknięcia w reklamy w Internecie nasuwa się od razu wniosek, że z powodu tylu zagrożeń powinno się zrezygnować z reklam tego typu. Okazuje się, że można przeciwdziałać takim nadużyciom i są metody, które pozwalają kontrolować pojawianie się reklam podejrzanym użytkownikom Internetu. W kolejnych artykułach przybliżać będę inne zagrożenia tego typu ale także sposoby obrony, które proponujemy w naszych rozwiązaniach.

MG

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.