Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez dużego nakładu pracy i dużych wydatków? Wykorzystaj najnowszą technologię i wiedzę ekspertów.

Zespół TrafficWatchdog

24.05.2024 r.

Shoper, SalesBot, AI

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez dużego nakładu pracy i dużych wydatków? Wykorzystaj najnowszą technologię i wiedzę ekspertów.

źródło: opracowanie własne

Obecnie, gdy konsumenci mogą z łatwością kupować u konkurencji, bardzo trudno jest utrzymać klientów, a Ci są kluczowi dla powodzenia biznesu. Wiele firm z którymi pracujemy to sklepy internetowe, które muszą stale rywalizować z innymi e-sklepami o zamówienia. Dlatego już jakiś czas temu opracowaliśmy nasze narzędzie – Sales Bota, którego zadaniem jest przekonywanie niezdecydowanych klientów i Smart Shopperów do zakupu. Teraz stale doskonalimy to rozwiązanie tak aby spełniało wymagania obecnych konsumentów oraz sklepów internetowych.

Jak działa nasz Sales Bot AI?

Sales Bot wykorzystuje sztuczną inteligencję i inne zaawansowane funkcjonalności aby rozpoznać użytkownika powracającego na daną stronę, a następnie sprawdza czy w przeszłości dokonał on na niej zakupu i jakie produkty go interesowały, a wszystko dzięki danym zbieranym na stronie, bez śledzenia aktywności użytkownika kiedy ją opuści.

Następnie nasze narzędzie inicjuje rozmowę wyświetlając takiej osobie wiadomość – użytkownik musi więc zrobić kolejny krok aby dowiedzieć się więcej, może też oczywiście zignorować pokazany mu komunikat. Podczas rozmowy odbywanej w formie chatu nasz Sales Bot oferuje kod rabatowy, gratis, darmową dostawę lub inną korzyść dopasowaną do danego profilu konsumentów (na podstawie historii oraz analizy zachowania użytkownika oceniamy jego szanse na dokonanie zakupu i kontynuujemy rozmowę w oparciu o konkretny scenariusz stworzony dla tej grupy użytkowników). Jeśli klient wyrazi zainteresowanie dodatkowo pokażemy mu w formie karuzeli ostatnio przeglądane produkty (lub jeśli nie przeglądał wcześniej żadnych produktów lub są one niedostępne – bestsellery) z odpowiednio obniżoną ceną. Zadaniem Sales Bota jest przekonanie do zakupu klientów niezdecydowanych i Smart Shopperów stanowiących nawet 71% wszystkich nabywców, ale możliwe jest też dodanie dodatkowego scenariusza dla nowych użytkowników i rozbudowanie naszego narzędzia o inne funkcjonalności (jak na przykład chat gpt).

Inne narzędzia i funkcjonalności, które mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Oczywiście na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, których zadaniem jest zwiększanie sprzedaży w sklepach online. Sprawdziliśmy te dostępne dla sklepów opartych na Shoperze – przedstawione w Shoper App Store, przy czym podkreślamy, ze zestawienie to zostało przygotowane w oparciu o ofertę udostępnianą przez poszczególne firmy – nie testowaliśmy omawianych poniżej rozwiązań w praktyce:

  • Trustisto to platforma marketing automation przeznaczona dla e-commerce z którą można zintegrować się przez Shopera. Wśród wielu funkcjonalności z punktu widzenia zwiększenia sprzedaży najistotniejsze to newslettery: i wiadomości automatyczne wysyłane za pośrednictwem poczty e-mail, odzyskiwanie utraconych koszyków (przez wysyłanie spersonalizowanych maili), odpowiednio targetowane okienka popup, podział klientów na konkretne grupy i rekomendacje produktowe. To z pewnością świetne narzędzie, ale warto zwrócić uwagę, że zdecydowana większość z tych funkcjonalności odbywa się przy wykorzystaniu e-maili – trzeba więc najpierw pozyskać je od takich użytkowników, a sama komunikacja odbywa się po czasie (klient opuścił już stronę). Faktem jest też, że nie każdy regularnie sprawdza swoje wiadomości i nie wszystkie z nich decyduje się otworzyć.
  • YouLead identyfikuje klientów o największym potencjale zakupowym i rozpoczyna z nimi personalizowaną komunikację sprzedażową wykorzystując w tym celu email marketing automation. Istnieje też możliwość automatycznej oraz masowej komunikacji z osobami, które opuściły Twój sklep i pokazanie im komunikatu marketingowego w formie powiadomień web push - takie działanie wymaga jednak uzyskania zgody użytkownika, a nadużywanie takich wiadomości może zostać odebrane jako zbyt nachalne i negatywnie wpłynąć na UX.
  • Samba.ai automatycznie wyszukuje dodatkowe akcesoria do już zakupionych produktów oraz analizuje zamówienia klientów (w tym oblicza zużycie) i na tej podstawie projektuje, tworzy i wysyła personalizowane kampanie e-mailowe, dopasowane do zainteresowań i preferencji klienta. Dodatkowo sama wysyłka odbywa się w starannie dobranym momencie - kiedy klient wykazuje największe szanse na dokonanie zakupu. Ponownie jednak wykorzystywane są tu adresy email, które trzeba wcześniej pozyskać od użytkowników.
  • QuarticOn to oparty na sztucznej inteligencji silnik rekomendacji produktowych pokazywanych w różnych formach: “Wybrane dla ciebie” na stronie głównej i stronie kategorii (tworzone w oparciu o ścieżkę interakcji użytkownika na stronie sklepu), Cross-selling na stronie produktu i w koszyku , “Produkty podobne” na stronie produktu oraz ramka rekomendacji wyświetlająca użytkownikowi inne podobne produkty, a także w przypadku gdy nie będzie wyników wyszukiwania zastosowanie ramki rekomendacji o wybranej logice. Narzędzie wykorzystuje więc mechanizm podobny do tych które stosujemy w naszym Sales Bocie – my jednak oprócz spersonalizowanej karuzeli z produktami od razu pokazujemy też korzyść dla klienta – rabat dostępny dla danego produktu. Dodatkowo rekomendacje produktowe od QuarticOn pokażą się w wyznaczonych miejscach niezależnie od tego czy użytkownik chce otrzymać o nich informacje. My stawiamy na narzędzie mniej inwazyjne – to dana osoba decyduje czy chce otrzymać korzyść i podjąć rozmowę z naszym Sales Botem – opcja ta będzie dostępna podczas całego pobytu na stronie – tak jak w przypadku innych chatów.
  • GO.PL Remarketing i MA - GO.PL to platforma do remarketingu email (MAIL.GO) oraz retargetingu display (RTB.GO). Dzięki proponowanym przez GO.PL narzędziom możesz wysyłać e-maile do użytkowników bez konieczności wykorzystywania własnej bazy mailingowej oraz wyświetlać na milionach stron internetowych dynamiczne kreacje użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę. Warto jednak wziąć pod uwagę, że reklamy wyświetlane są osobom, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoją marką, więc jego główne zadanie to przypominanie o niej użytkownikowi, dodatkowo przy korzystaniu z tego typu narzędzi istnieje ryzyko, że taka forma promocji wyda się Twoim potencjalnym klientom dość inwazyjna. Nie masz też ścisłej kontroli nad tym na jakich stronach i w jakim miejscu zostanie wyświetlony Twój komunikat. GO.PL posiada również funkcjonalności takie jak similarGO, VideoGo oraz widgetGO (widgety rekomendacyjne umożliwiające dopasowanie wyświetlonych produktów do preferencji zakupowych klienta). Nasz Sales Bot możemy również przedstawiać w formie widgetu.
  • SmartsUpp oferuje e-sklepom chatbota wspomaganego sztuczną inteligencją, który komunikuje się z odwiedzającymi odpowiada na niektóre ich pytania i może skierować ich do odpowiednich produktów (to rozwiązanie dostępne jest w najwyższych pakietach), live czat (umożliwiający Ci rozmawianie z potencjalnymi klientami w czasie rzeczywistym) oraz LeadGen – dedykowane narzędzie do generowania leadów. SmartsUpp oferuje darmowy pakiet z limitem do 50 rozmów w miesiącu (LiveChat) – decydując się na niego rezygnujemy jednak z jakiegokolwiek wsparcia (pomoc przez wiadomości e-mail dostępna jest dopiero w pierwszym płatnym pakiecie). Z pewnością jest to świetne narzędzie dla sklepów internetowych z rozbudowanym działem obsługi klienta (LiveChat, obsługiwanie pozyskanych leadów) – nasze rozwiązanie natomiast jest bezobsługowe, nie wyznaczamy też żadnych limitów, a nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8 do 16.
  • Wiele ciekawych, innowacyjnych rozwiązań dla e-commerce proponuje SalesManago.

- Personal Shopping Inbox to osobista skrzynka odbiorcza Twojego użytkownika na którą możesz wysyłać indywidualne komunikaty, oferty, zniżki czy rekomendacje.

- Marketing Automation w SALESmanago bazuje na regułach automatyzacji pozwalającym natychmiast reagować na zachowanie klienta i tworzyć kompletne zautomatyzowane procesy marketingowe, od momentu pozyskania kontaktu do dokonania zakupu.

- Natomiast wykorzystanie Website Automation umożliwia zaprogramowanie strony internetowej tak, aby możliwe było wyświetlanie w czasie rzeczywistym treści dopasowanych 1 do 1 dla kontaktów zarówno anonimowych jak i monitorowanych przy wykorzystaniu popup’ów i exit popup’ów, wyświetlenia formularza zgody Web Push, otwarcia okna Live Chatu, zmiany tekstu na dymku chatu lub wykonania dowolnego javascriptu na stronie.

- Obsługę klienta można natomiast usprawnić dzięki oferowanym przez SALESmanago zautomatyzowanym live chacie z Twoim konsultantem (wymaga jednak nakładu pracy ze strony Twojego pracownika) lub rozwiązanie w pełni zautomatyczowane - SALESmanago Sales Bot, a więc moduł pozwalający na stworzenie automatycznej rozmowy (przygotowany w oparciu o różne scenariusze) prowadzonej przez Facebookowy komunikator Messenger. To rozwiązanie podobnie jak nasz Sales Bot działa 24h/dobę 7 dni w tygodniu jednak w przeciwieństwie do naszego narzędzia jego głównym zadaniem jest obsługa klienta, a nie zwiększenie sprzedaży. My również możemy przygotować dla Ciebie Chat Bota gpt – jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie zapraszamy do kontaktu.

Warto zwrócić uwagę, że SALESmanago kieruje swoje usługi głównie do średnich i dużych biznesów, jak czytamy w sekcji „o nas”: "Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki (...)"pytanie więc czy będzie to również optymalny (zarówno jeśli chodzi o koszt jak też obsługę systemu) wybór dla mniejszych sklepów działających na bardziej lokalnych rynkach.

Dlaczego warto wybrać naszego Sales Bota AI?

  • 1. Całkowicie darmowy Test - Umożliwiamy całkowicie darmowe przetestowanie narzędzia przez 2 tygodnie, nie musisz więc decydować się na nic w ciemno – sprawdź i sam oceń czy nasz Sales Bot AI zwiększył sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Żadna subskrypcja nie zostanie z automatu włączona, nie musisz z niczego rezygnować – test nie wiąże się z żadnymi zobowiązaniami. Po zakończeniu testu nasz specjalista omówi z Tobą wyniki podczas krótkiego spotkania online i zaproponuje Ci narzędzie i abonament dopasowany do potrzeb Twojego biznesu.
  • 2. Opieka specjalisty od samego początku i już na zawsze - Nasi specjaliści będą wspierać Cię już od momentu rejestracji w naszym systemie. Otrzymasz kontakt zarówno e-mail jak i telefoniczny do konkretnego opiekuna a w razie potrzeby (na przykład przy problemach technicznych) pomogą Ci też inni pracujący z nami eksperci. Możesz skontaktować się z nami zawsze jeśli potrzebujesz wsparcia lub masz pytanie związane z naszą usługą i nie potrzebujemy 24 godzin na odpowiedz (no może poza weekendami:)). A zanim cokolwiek zostanie pokazane na Twojej stronie wyślemy Ci wersje demo do akceptu.
  • 3. Atrakcyjny wygląd i czytelny komunikat - Karuzela produktowa wyświetlana jest w przyjemnej dla oka formie a promocja cenowa jest przedstawiona bardzo czytelnie (przekreślona cena normalna, podana wartość procentowa rabatu) więc klient otrzymuje jasny i przejrzysty komunikat.
  • 4. Niska cena, dopasowana do wielkości sklepu - U nas możesz korzystać z narzędzia stosowanego przez czołowe sklepy internetowe w abonamencie dopasowanym do wielkości Twojego e-sklepu (od 200 zł netto/msc).
  • 5. Spersonalizowana oferta wyświetlana tylko rzeczywiście zainteresowanym użytkownikom - Nasz Sales Bot AI wpłynie pozytywnie nie tylko na sprzedaż w Twoim e-sklepie - poprawi też UX (user experience) i pomoże przy tworzeniu dobrego wizerunku marki. Dlaczego? Dzięki temu, że nie stosujemy nachalnych technik marketingowych komunikat zostanie wyświetlony tylko rzeczywiście zainteresowanym nim użytkownikom i wyłącznie na Twojej stronie (nie śledzimy użytkownika po opuszczenia strony), dodatkowo zaprezentowana oferta będzie idealnie dopasowana do konkretnego użytkownika, a to znacznie poprawi jego doświadczenia z Twoim e-biznesem.
  • 6. Nie ma potrzeby podawania danych ani wyrażania dodatkowych zgód przez użytkownika - Ponieważ zbieramy informacje tylko o zachowaniu na stronie użytkownik nie musi podawać nam żadnych informacji (jak adres email w przypadku remarketingu e-mail) ani wyrażać dodatkowych zgód (jak przy powiadomieniach typu web push).
  • 7. Ratujemy porzucone koszyki zakupowe - Jednym z głównych powodów dlaczego opracowaliśmy to rozwiązanie było ratowaniu porzuconych koszyków – działamy tu na dwa sposoby: Sales Bot może uruchamiać się już przy pierwszej wizycie pokazując użytkownikowi bestsellery i dodatkowo przekonując do zakupu jeszcze zanim użytkownik opuści stronę jeśli jednak użytkownik wróci do Twojego e-sklepu przygotujemy dla niego spersonalizowaną ofertę promocyjną w oparciu o jego obecną oraz poprzednie wizyty.
  • 8. Oszczędność kosztów marketingowych - Oprócz wygenerowania dodatkowych sprzedaży korzystając z naszego narzędzia oszczędzasz również na kosztach marketingowych. Smart Shopperzy to grupa namiętnie wyklikująca reklamy internetowe – przekonując takich użytkowników do zakupu nie generujesz więc dodatkowych płatnych kliknięć. Warto też zauważyć, że ponieważ działamy wyłącznie na Twojej stronie nie ponosisz też żadnych kosztów związanych z remarketingiem oraz retargetingiem display.
  • 9. Nasz Sales Bot AI może generować dodatkowe sprzedaże od razu po jego uruchomieniu - Ponieważ możemy zastosować odpowiednie scenariusze nie musimy czekać aż nasz model nauczy się jak działać w Twoim sklepie internetowym – Sales Bot jest od razu gotowy do działania.
  • 10. Nie musisz nic robić! - Wykorzystujemy zaawansowane funkcjonalności oraz sztuczną inteligencję, ale nie wiąże się to z żadnym nakładem pracy po Twojej stronie – to my skonfigurujemy całe narzędzie. Otrzymasz dostęp do naszego panelu gdzie w bardzo prosty sposób zobaczysz wszystkie istotne statystyki, ale jeśli nie chcesz nie musisz nic robić – zajmiemy się wszystkim od początku do końca.
  • 11. Sales Bot AI działa w czasie rzeczywistym - Ponieważ nasze narzędzie przekonuje użytkowników do zakupu zanim opuszczą stronę działa od razu, a Twój sklep szybciej zaczyna więcej zarabiać!
  • 12. Dopasowanie do potrzeb klienta - Potrzebujesz bardziej zaawansowanego Sales Bota z funkcją chatu gpt? Nie ma problemu! Skontaktuj się z nami – przygotujemy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.