Czy istnieją nadużycia w rynku reklam internetowych?
źródło: fotolia (https://pl.fotolia.com/)
Odpowiedź brzmi – oczywiście. Jednak w materiałach branżowych dotyczących rynku reklam w Internecie trudno znaleźć publikacje, które systematycznie podsumowują nadużycia i obnażają oszustwa w ekosystemie reklam. Ogromna wielkość tej branży internetowej powoduje pojawianie się podejrzanej obecności niedozwolonych działań. Reklamodawcy zdają sobie sprawę z części nadużyć, próbują z nimi walczyć, ale wciąż istnieje wiele pytań, których odpowiedzi pozostają niejasne nawet dla praktyków branżowych:
- Jakie są główne rodzaje oszustw w systemach reklamowych?
- Jakie są główne metody wykorzystywane do wykrywania takich oszustw?
- Jakie są dostępne miary i narzędzia do oceny nadużyć?
- Jaki jest aktualny poziom badań w tej dziedzinie?
- Jak się przed bronić przed tego typu oszustwami?
W kolejnych artykułach postaramy się nakreślić skalę nadużyć w rynku reklam internetowych, rodzaje oszustw w różnych modelach reklam, a przede wszystkim pokażemy, że można z nimi skutecznie walczyć.