20% of ad clicks on average are frauds

Don't pay for clicks generated by bots, competitors
or uninterested clickers

This article has not been translated to English US.

Kto? Co? Jak? – trzy ważne pytania dotyczące nadużyć w ekosystemie reklam

TrafficWatchdog team

11.03.2018 r.

reklama, oszustwa

source: fotolia (https://pl.fotolia.com/)

'Kto?' odpowiada na pytanie, czy oszustwo jest bezpośrednio generowane przez użytkowników będących ludźmi czy nie. W niektórych krajach i/lub regionach koszt zatrudniania pracowników jest stosunkowo niski. Oszuści mogą więc rekrutować i płacić użytkownikom, aby wyświetlać i klikać reklamy oraz generować konwersje. Z drugiej strony botnet [3, 7], jedna z najbardziej wszechobecnych implementacji oszustw popełnianych automatycznie, może współdziałać z tysiącami botów lub złośliwym oprogramowaniem wstrzykniętym na zainfekowane komputery i może być manipulowany przez centrum dowodzenia i kontroli (ang. Command & Control - C&C). Ich zadanie polega głównie na automatycznym wysyłaniu żądań HTTP, a docelowo potrafią nawet naśladować zachowania użytkowników.

'Co' ma na celu sklasyfikowanie oszustwa i odpowiedź na pytanie, czy oszustwo jest oparte na wyświetleniach, kliknięciu czy na działaniu. Powiązane są one z modelami reklam i płatności za wykonane związane z nimi czynności: CPM – Cost Per Mile (koszt za osiągnięcie pewnej liczby wyświetleń reklamy), CPC – Cost Per Click (koszt związane z , CPA – Cost Per Action lub CPL – Cost Per Lead. Najczęściej każde oszustwo przyjmuje za cel inny model cenowy, np. oszustwo oparte na wyświetleniach będzie próbowało zwiększyć liczbę wyświetleń, aby dochód z oszustwa mógł zostać naliczony z kampanii CPM. Dokładna kategoryzacja oszustwa jest najważniejszym krokiem do opracowania najlepszych rozwiązań w zakresie zapobiegania nadużyć w systemach reklamowych.

'Jak' rozwiązuje techniczne pytania na temat w jaki sposób oszuści podejmują oszustwa w odniesieniu do określonych rodzajów oszustw i jak zapobiegać takim oszustwom w systemach reklamowych. Tymi zagadnieniami zajmujemy się właśnie my. Posiadamy możliwości wykrywania i przeciwdziałania oszustwom w zakresie CPC oraz CPA i CPL. W jaki sposób to robimy, jakie badania przeprowadzamy oraz jakie narzędzia stosujemy – na te pytania może odpowiedzieć osobiście, ale w kolejnych naszych artykułach będziemy przybliżać również tę tematykę.

Contact us

in order to present me a product offer and for marketing purposes. Spark DigitUP Sp. z o.o. as the Administrator, observing the provisions on the protection of personal data, has informed me of my right to access, delete, forget and transfer information, as well as rectify, supplement and limit the processing of my data in the manner arising from [Privacy Policy].

within the meaning of art. 10 paragraph 2 of the Act of July 18, 2002 on the provision of electronic services (Journal of Laws No. 144, item 1204) to the provided e-mail address and telephone number. Spark DigitUP Sp. z o.o. as the Administrator, observing the provisions on the protection of personal data, has informed me of my right to access, delete, forget and transfer informations, as well as rectify, supplement and limit the processing of my data in the manner arising from [Privacy Policy].

in relation to the phone number and email address I have provided for direct marketing purposes by Spark DigitUP Sp. z o.o., owner of the TrafficWatchdog.pl