Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

Jak rozpoznać fraudowe leady?

Zespół TrafficWatchdog

18.06.2019 r.

click, spamming, fraud leads

Fraudowe leady - jak rozpoznać

źródło: opracowanie własne

Pisaliśmy już o tym czym są leady fraudowe i kogo dotyczy ich problem. Przypomnijmy jednak, że na oszustwa leadowe narażone są wszystkie firmy pozyskujące klientów za pomocą internetu, nawet jeśli robią to tylko za pośrednictwem formularzy kontaktowych na własnej stronie internetowej. Aby sprawdzić jaki procent pozyskiwanych danych kontaktowych od potencjalnych klientów (a więc leadów) stanowią te fałszywe, należy najpierw je od siebie odróżnić. Oczywiście można robić to weryfikując wszystkie informacje – jest to jednak proces bardzo czasochłonny, a tym samym kosztowny. Jak więc rozpoznać fraudowe leady bardziej wydajnie?

Metody identyfikacji fraudowych leadów.

Istnieje kilka metod aby sprawdzić czy dane kontakowe naszych potencjalnych klientów są fałszywe, jeszcze zanim nawiążemy z nimi kontakt. Oczywiście jedne z nich są bardziej efektywne, inne mniej. W zależności od tego jakie dane pozyskujemy i czy pośredniczy w tym podmiot zewnętrzny możemy wyróżnić następujące sposoby:

  1. Literówki, pomyłki.

    Najczęściej pozyskiwanymi danymi kontaktowymi są numer telefonu oraz adres email. Pozwalają one nawiązać kontakt z potencjalnym klientem (jeśli oczywiście udzieli on niezbędnych zgód). Są to jednak dane narażone na błędy. Jedna pomylona w numerze telefonu cyfra powoduje, że cały numer jest błędny. Podobnie najmniejsza pomyłka w adresie email. Kiedy pozyskasz leada sprawdź więc czy podany numer telefonu ma poprawną ilość cyfr oraz czy domena w adresie email rzeczywiście istnieje. Im więcej danych zbieramy w formularzu kontaktowym tym większe są szanse, że w którejś z nich doszło do pomyłki, anawet najmniejsza z nich może powodować, że lead nie będzie dla nas użyteczny. Zautomatyzowane systemy do przetwarzania danych weryfikują część danych automatycznie. Są to takie dane jak numer pesel, numer telefonu, seria i numer dowodu osobistego, adres email, kod pocztowy itp. Pamiętaj jednak, że takie mechanizmy pozwalają rozpoznać tylko część niepoprawnych leadów. Na przykład jeśli podany numer telefonu będzie poprawny, ale w rzeczywistości należy do innej osoby, niż ta, która wypełniła formularz lead wciąż będzie fałszywy, choć algorytm tego nie wychwyci.

  2. Schematy.

    Jeśli w przeszłości miałeś już do czynienia z fałszywymi leadami ucz się na własnych błędach - zapamiętuj schematy. Jest to szczególnie istotne jeśli współpracujesz z firmą lub osobą, która dostarcza Ci leady. Oszuści podszywający się pod partnerów często przesyłają paczki zawierające mix leadów poprawnych oraz fraudowych. Może zdarzyć się, że współpracujący z Tobą oszust podczas tworzenia fałszywych leadów posługuje się pewnym schematem – na przykład tworzy numery telefonów z kolejno następujących po sobie cyfr, wymyśla adresy email w schemacie imiecyfra@domena i tym podobne. Jeśli rozpoznasz taki schemat znacznie szybciej wychwycisz niepoprawne leady, możesz też zainwestować w odpowiedni mechanizm rozpoznający takie fraudy.

  3. Kontrolowanie wydawców i partnerów.

    Choć to najbardziej oczywista metoda, wielu reklamodawców o niej zapomina. Im więcej posiadasz partnerów i im większe ilości leadów otrzymujesz, tym łatwiej ktoś może Cię oszukać. Często reklamodawcy wydaje się, że sieć afiliacyjna z której usług korzysta zajmuje się weryfikowaniem fraudowych wydawców. I oczywiście część z nich rzeczywiście to robi. Większość jednak nie podejmuje podobnych inicjatyw, przynajmniej do czasu kiedy fraud zostanie jej zgłoszony. Pamiętaj, że jeśli pozyskujesz leady od zewnętrznych partnerów powinieneś być w stanie określić z jakiego źródła pochodzi każdy lead. A tym samym każdy fraud powinien zostać przez Ciebie odnotowany. Tworząc statystyki swoich partnerów możesz wykryć który z nich Cię oszukuję, wyeliminować go i znacznie zwiększyć efektywność swoich działań marketinowych.

  4. Skomplikowane algorytmy tworzone przez wyspecjalizowane firmy.

    Metody wskazane powyżej mogą znacznie poprawić Twoje statystyki w zakresie fraudowych leadów. Wymagają jednak od reklamodawcy dużego nakładu pracy. Im więcej leadów trzeba zweryfikować tym zadanie to staje się trudniejsze. Można jednak skorzystać z usług profesjonalistów. Firmy takie jak Traffic Watchdog od lat zajmują się oszustwami online. Dzięki temu stworzyły złożone algorytmy wychwytujące fraudy w sposób szybki i skuteczny. Posiadają też własne bazy fraudowych wydawców i adresów ip, dzięki czemu weryfikują bardzo duże ilości danych, w bardzo krótkim czasie. Takie algorytmy mogą brać pod uwagę nawet kilkaset czynników, co pozwala im rozpoznać niemal każdego niepoprawnego leada. Korzystając z ich usług możesz zweryfikować swoich partnerów, zmniejszyć swoje koszty marketingowe, efektywniej wykorzystać czas swój i swoich pracowników i co najważniejsze zabezpieczyć swój biznes przed potencjalnymi oszustwami.

    Identyfikakowanie fraudowych leadów jest konieczne, w każdym biznesie pozyskujących klientów online. Problem ten dotyczy w różnym zakresie prawie wszystkich przedsiębiorstw. Metod rozpoznawania fałszywych leadow jest wiele i w niektórych firmach nawet najprostrze z nich mogą przyczynić się do znacznej poprawy sytuacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się jaki sposób weryfikowania leadów będzie najlepszy dla Twojej firmy - skontaktuj się z nami.

Następny artykuł

Rodzaje farm klików.

Polecane artykuły

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.