Średnio 20% klików to fraudy

Nie płać za kliki generowane przez boty, konkurencję
lub niezainteresowanych wyklikiwaczy

System reklam – gdzie są miejsca na nadużycia?

Zespół TrafficWatchdog

09.03.2018 r.

reklama, oszustwa

źródło: fotolia (https://pl.fotolia.com/)

System reklamowy składa się z dwóch głównych stron: (1) sprzedawców, którzy zapewniają zasoby ruchu reklamowego, oraz (2) kupujących, którzy kupują ruch w celu dostarczenia swoich reklam do odbiorców. Najważniejszą część sprzedających stanowią wydawcy. Świadczą oni usługi sieciowe dla użytkowników, czyli generują ruch reklamowy, gdy użytkownik odwiedza ich witryny. Mówiąc inaczej, żądanie użytkownika odpowiedzialne za wejście na witrynę wydawcy stwarza możliwość wyświetlania jednej lub wielu reklam temu użytkownikowi. Zatem wydawca może sprzedać tę możliwość reklamodawcom, którzy są zainteresowani wyświetlaniem swoich reklam.

Uzyskanie wysokiego zwrotu z inwestycji jest ostatecznym celem zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców. Niestety, aby zwiększyć przychody, obydwie strony systemu reklamy cyfrowej mogą wykonywać nieetyczne i nieuczciwe działania do osiągnięcia swoich celów. Na przykład niektórzy reklamodawcy mogą wyczerpać budżety marketingowe rywali poprzez odpowiednio przeprowadzone nadużycia. Podobnie niektórzy wydawcy generują różne pułapki, aby zwabić użytkowników do przeglądania lub klikania reklam dotyczących produktów, którymi użytkownicy nie są zainteresowani. W takich okolicznościach zarówno złośliwi reklamodawcy, jak i wydawcy są oszustami. Dążąc do kierowania na różne modele cenowe, tj. CPM, CPC i CPA, oszuści stale próbują wprowadzić nadużycia do systemu reklamowego, w którym oszustwa opierają się na wyświetleniach, kliknięciach lub działaniach. W kolejnym artykule opiszemy oszustwa reklamowe odpowiadając na trzy główne pytania: kto, co i jak?

Skontaktuj się z nami

w celu przedstawienia mi oferty produktów oraz w celach marketingowych. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Spark DigitUP Sp. z o.o. jako Administrator przestrzegając przepisów o ochronie danych osobowych poinformował mnie o przysługującym mi prawie do wglądu i informacji, usunięcia, zapomnienia i przeniesienia oraz sprostowania, uzupełnienia i ograniczenia przetwarzania moich danych w trybie wynikającym z [Polityki Prywatności].

w stosunku do podanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu email dla celów marketingu bezpośredniego przez Spark DigitUP Sp. z o.o., właściciela serwisu TrafficWatchdog.pl.